10 dolog, ami segíthet egy tanácsadónak az ügyfélszerzésben

10 dolog ami segíthet egy tanácsadónak

Rendkívül nehezen indult a vállalkozásom 1995-ben.  Azt hittem mindenki ismerni fog és tudják mit csinálok. Még hirdettem is. De így sem tudták, hogy mi az a kineziológia. Fél évig több adót fizettem, mint amennyi bevételem volt. Rájöttem, hogy nem értek a vállalkozás „üzemeltetéséhez”.

Elmentem hát tanulni. Marketing és vállalkozási ismereteket tanultam. A suli után vissza a startkőhöz és újra terveztem a vállalkozásom.

Készítettem egy honlapot, ahol elmagyaráztam a kineziológiát, a coachingot, a képességfejlesztést. Így már jobban megtaláltak, ráadásul ez ingyen volt. Egyszer kellett befektetnem az elkészítésébe, utána már csak fenn kellett tartani, frissíteni.

A koronavírus miatt kialakult válsághelyzetben minden tanácsadónak fontos kérdéssé vált, hogy miként tud személyes találkozások keretében ügyfélkapcsolatokat kiépíteni.

1. Szerepek

Vegyél egy papírt vagy füzetet és válaszold meg magadnak ezeket a kérdéseket:

A motivációd meghatározza a gondolkodásod, az érzelmeidet a vállalkozással kapcsolatban. A kettő együtt pedig a viselkedésedet, a tetteidet. Tudatosítsd a szerepeidet és alakíts ki újakat, célravezetőbbeket, ha kell.

2. Készségleltár

  • Mihez értesz a vállalkozást érintő feladatokból?
  • Egyáltalán tudod-e, hogy milyen feladataid vannak?

Fusd át a listát és írd fel mihez értesz (Ha hiányzik valami, írd fel!)!

Értékeld is 1-10-es skálán, hogy mennyire értesz egy-egy témakörhöz?

1 a nagyon nem, 5 az is-is, valamennyire, 10 a profi.

számegyenes 2

Most nézd át, hogy melyik területek kaptak 7-nél alacsonyabb pontszámot!

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy miként tudnád ezeket a területeket feljebb tornázni?

Gyakorlatilag két út van:

  1. Fejleszted a saját képességeidet és tanulsz.
  2. Kiszervezed.

Mindkettő pénzbe kerül, de ezek nélkül nehezebben tudsz boldogulni a vállalkozói létben.

Van ismerősöm, aki nagyon jó kapcsolatteremtő. Rengeteg ügyfele van mindenféle marketing nélkül. De ezt megelőzte 35 év alapozás, amikor kapcsolatokat épített ki az emberekkel, akik megismerték és megszerették őt. Majd mentek hozzá ügyfélként.
Ez is egy lehetőség, de szerintem elég lassú út.

3. Mire van szükség?

Jelenleg rengeteg embert elbocsátottak. Épp most hallgatok egy élő beszélgetést a Facebookon a lehetőségekről a HR-ben. Arról beszélgetnek cégvezetők, hogy az elküldött embereknél mi lehetett a baj.

  • Egyrészt, hogy nem tudták fizetni a bérüket. DE! Azokat küldték el először, akiknek nem volt megfelelő végzettségük vagy a hozzáállásuk nem volt megfelelő.
  • Másrészt megváltoztak a cégek igényei. Más kompetenciákra van szükség a munkavállalók részéről.

Hm. Érdekes ezt hallani.

Nem kell nagy és drága dolgokra gondolnod. Kérdezd meg a fodrászod, manikűrösöd, hogy mire panaszkodnak neki az emberek!

Olvass cikkeket a témában!

Küldj ki az ismerőseidnek egy online űrlapot, amiben kérdéséket teszel fel nekik!

Tegnap klímát tisztíttattam. Megkérdeztem a klímást van-e honlapja. Azt mondta igen, de nincs megelégedve a webmesterével. És elkezdte mondani, mi a baj… Nekem ez plusz információ volt és úgy tűnik lesz egy új ügyfelem. 🙂 

Ehhez jó, ha rendelkezel egy honlappal és odairányítod az embereket. Így megismernek téged is, te is őket. Utána pedig alakíthatod a stratégiádat.

A teljes cikket innen tudod letölteni!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nem fogunk sűrűn zaklatni, mi sem szeretjük a sok levelet!

Oszd meg cikkünket!

További írások

Szeretnéd fellendíteni az üzleted egy honlappal?

tanácsadóknak fellendít