Keresőoptimalizálás alapok 2020

keresooptimalizalas alapok

Az emberek több mint 90%-a a vásárlást megelőzően, először tájékozódik az adott termékkel / szolgáltatással kapcsolatban. Az információ szerzéshez legtöbbször a Google keresőjét használjuk, ahol naponta több mint 6 milliárd keresés zajlik. A rengeteg weboldalból a Google algoritmusának kell kiválasztani azokat, amelyek tartalmazzák azokat az információkat, amire a felhasználók kíváncsiak.

Ahhoz, hogy a számodra fontos kifejezésekre a Te honlapod is megjelenjen a keresőben, és ezáltal látogatók és leendő vásárlók érkezzenek az oldalra, optimalizálni kell. Az optimalizálás során rengeteg tényezőre kell figyelni, ugyanis a nem megfelelő beállítások gyakran több kárt okoznak, mint hasznot.

Szerencsére ma már rengeteg szakértő specializálódott kifejezetten keresőoptimalizálásra, akik vagy részben vagy egészben átveszik a weboldal felügyeletét, hogy neked csak a vállalkozás fejlesztésével kelljen foglalkozni.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A Google keresőben megjelenő oldalakat 2 nagy csoportra lehet bontani:

A kettőt együtt, azaz PPC+SEO, SEM (Search Engine Marketing), azaz Keresőmarketingnek hívjuk.

A példán jól látszik, hogy a ‘kávéfőző’ kulcsszóra keresve az első találtok fizetett PPC hirdetések lesznek (kék) és csak utána, jelennek meg az ingyenes organikus SEO találatok (zöld).

A PPC (Pay-Per-Click) fizetett Google hirdetések során azért fizetünk, hogy az adott kifejezésre az első helyen a mi oldalunk jelenjen meg a keresőben. Ahogy a neve is takarja csak a kattintások után kell fizetni.

Fontos, hogy a PPC által biztosított előkelő helyezések csak a hirdetések futása alatt érvényesek. Ha leállítod hirdetéseket a honlapod nem fog az első oldalon megjelenni és ezzel együtt látogatók sem fognak rá érkezni.

Ezzel szemben a SEO által elérhető helyezések folyamatosak és stabilak, itt a nem fizetett, ingyenes találatokra koncentrálunk.

A SEO (Search Engine Optimization) vagy magyarul keresőoptimalizálás segítségével befolyásolni lehet egy adott weboldal helyezéseit a keresőben.

Azt, hogy a keresett kifejezésre a weboldal hányadik helyen jelenik meg az organikus (ingyenes) találatok között, 3 tényező befolyásolja:

Fontos, hogy a fent említett 3 rész mindig összhangban legyen egymással, ugyanis önmagában egyikkel sem lehet kimagasló eredményeket elérni.

Emellett fontos kiemelni, hogy a piramis alján mindig a technikai tényezők helyezkednek el, utána a tartalom és csak utána az oldalra mutató külső hivatkozások.

Technikai SEO

A technikai SEO a keresőoptimalizálás alapja, ha ez nincs rendben, akkor nem lehet tovább haladni az on-page és az off-page optimalizálással sem. A technikai rész felel azért, hogy a keresőrobotok megfelelően fel tudják térképezni és indexelni a honlapon található tartalmakat. Ide tartozik a betöltési sebesség, a reszponzív, mobilbarát dizájn, a felhasználói élmény és még rengeteg apróság ami a háttérben zajlik csak azért, hogy a weblap megfelelően működjön.

Ha a weboldal minden technikai tényezője megfelelően be van állítva, jöhet a tartalom gyártás és tartalom optimalizálás, azaz az On-page SEO.

On-page SEO

Az On-page vagy magyarul tartalmi SEO-ba beletartozik, minden, ami az oldalon belül történik. A Google szemében az oldalon megjelenő tartalom a legfontosabb rangsorolási szempont. Épp ezért csak olyat kell publikálni, ami mind a felhasználóknak, mind a Google algoritmusának megfelel.

Ahhoz, hogy értékes bejegyzéseket tudj feltölteni a weboldalra, meg kell találni, azokat a kulcsszavakat, amire a Te iparágadban keresnek a felhasználók. A megfelelő kulcsszavak tudatos felhasználásával egy SEO stratégia mentén olyan tartalmakat lehet előállítani, amelyet a Google is szeretni fog.

Fontos, hogy a kiválasztott kulcsszó megjelenjen az oldal:

Az értékes blogbejegyzések adják a weboldal tartalmát, amiért érdemes a felhasználóknak a Te oldaladra látogatni. Azonban ma már ahhoz, hogy kitűnjön a honlap a többi közül, nem elég a jól megírt tartalom, az oldalnak hitelesnek is kell lennie. A keresőoptimalizálás utolsó és egyben legnehezebb lépése a linképítés, azaz az Off-page SEO.

Off-page SEO

Off-page SEO kategóriába tartoznak azok a folyamatok, amelyek a holnapon kívül történnek, ilyenek pl. a weboldalra mutató külső hivatkozások is. A Google számára annál hitelesebb egy weblap és annál jobb helyezéseket fog elérni a keresőben, minél több értékes forrásból mutat rá hivatkozás.

Fontos, hogy a linkek mindig releváns és hiteles forrásból érkezzenek, ugyanis a gyenge minőségű katalógus és linkgyűjtemények által létrehozott hivatkozásokat az algoritmus kiszűri. A nem releváns szövegkörnyezetből érkező hivatkozások, link manipulációnak számítanak és ezeket a Google sem veszi figyelembe a rangsorolás kialakításánál. A linképítés a SEO egyik legnehezebb folyamata, de a megfelelő helyen elhelyezett hivatkozások aranyat érnek egy weboldal számára.

Összegzés

A keresőoptimalizálás egy összetett folyamat, aminek csak hónapok kemény munkája után lehet majd érezni a hatását, azonban ekkor ugrásszerűen megnő a honlap látogatottsága és ezzel együtt a megkeresések és a rendelések száma is. Ha számodra is fontos az online jelenlét és Te is szeretnél ingyen látogatókat a weboldalra, akkor keress minket és segítünk a honlap optimalizálásában és az értékes tartalmak előállításában.

Szerző: Salánki Dániel SEO szakértő

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Nem fogunk sűrűn zaklatni, mi sem szeretjük a sok levelet!

Oszd meg cikkünket!

További írások

Szeretnéd fellendíteni az üzleted egy honlappal?

tanácsadóknak fellendít